יום רביעי, מאי 17, 2006

 

מה זה בן אדם


כאשר מגיעים אורחים למיתר ושואלים אותי: מה מטרת בית הספר
מה אתם רוצים שיקרה לילדים שנמצאים אצלכם
צפים ועולים במוחי משפטים ואמירות מנוסחות היטב
הילד ילמד להגשים את מטרותיו, הילד ילמד לנהל את חייו בעצמאות , יגלה את הכוחות הטמונים בו, מטרת בית הספר ללוות את הילד בחיפוש אחר אזורי החוזק שלו. לשמור על כבוד האדם
מוכרים ונכונים משפטים אלה אך אינם נוחים לי לשימוש ואני עונה: שיהיה הילד בן אדם
אבל מה זה בן אדם
לפני יומיים ישבתי בחדר היצירה עם אבשי. הוא תפר כפפה ליד שלו הרכה, אני עזרתי
איזו מן כפפה אתה רוצה? שאלתי. "כפפה בשבילי" הוא אמר
אבל מה זה בשבילי? שאלתי. זה אני, הוא אמר. ואז עצר לרגע את התפירה וחשב
אבל אני לא יודע מה זה אני. תראה אמרתי, ונגעתי ברגל של אבשי. הרגל הזו היא אתה? כן הוא ענה
איך אתה יודע? כי היא מחוברת אל הגוף שלי
אז אתה רגל, אמרתי. ומה זה? שאלתי ונגעתי ביד שלו,זו היד שלי, אבשי אמר
איך אתה יודע? כי היא מחוברת לגוף שלי. אז אתה יד, וזה? הצבעתי על האף של אבשי
האף שלי! אז אני זה רגל ויד ואף? שאלתי
זה כנראה בן אדם! אבשי אמר והוסיף: אבל מה זה בן אדם, אני לא יודע. גם אני לא יודעת , עניתי, בוא נחשוב
אני יודעת שבן אדם זה לא ארנבת כי אין לו אוזניים ארוכות ואין לו פרווה
ובן אדם זה לא תנין כי אין לו שיניים ארוכות וחדות, ואין לו זנב, הוסיף אבשי
וגם לא סוס, אבשי אמר, כי אין לו ארבע רגליים
אז מה זה בן אדם? "אולי שיש לו מחשבות בראש". אבשי הציע
ורגשות בלב הוספתי

אז מה המטרה שלנו במיתר? לעזור לילדים להיות מרגישים בלבם ומשתמשים בשכלם על מנת לנווט את הלב בדרך הטובה
להיות בני אדם
יאירה
מתפרסם בהסכמתו המלאה של ההוגה - אבשלום שילוח

תגובות קוראים הוסף רשומת תגובה



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?