יום שלישי, ספטמבר 05, 2006

 

ההצעות של הצוות לשנת תשס"ו

חדר משחקים של נטע
מתוך התבוננות על השנה שעברה: על הבית, על הילדים ועלינו, ומתוך כוונה לדייק
ראינו שאת תפקיד המפיק - שבהתנהלות המוכרת עשה כל יום איש צוות אחר -
נכון יותר שאיש צוות אחד ייקח על עצמו ויבנה אותו מחדש
השנה אני לוקחת אותו אל עצמי ועל עצמי, בשמחה
אחד מתפקידי המפיק הוא לראות את הילדים בזמנם העצמאי, לזהות את אלה שחסרים עניין ומחפשים מי שייתן מענה, קשר קפיצה, עד לרגע הבא בו יפגשו שוב את עצמם ואת רצונם
בשביל זה ובשביל מציאת עניין אנו מקימים חדר משחקים שממוקם בחדר היצירה (חדר יצירה עובר למסדרון שקט) . חדר במרכז הבית שיאסוף תחת קורת גג אחת כמה פינות משחק: פינה למשחקי תפקידים - D&D , פינת-במה למשחקי בנייה, לגו וכד', ופינה למשחקי שולחן למיניהם
החדר יתקיים בשני אופנים
האחד - כמרכז רצוף ויומיומי לכל מי שרק רוצה לבוא, לשחק, להיות וליהנות...
השני - עשייה מכוונת יותר סביב משחקים.
לדוגמא
- חוג שחמט
- יום פעילות סביב קלפי סיפור
- שבוע משחקי חשיבה
- הרפתקה
- יום פאזלים
- משחק החודש...
ועוד כהנה וכהנה מחשבות ורעיונות , חלקם יבואו מהילדים ומהרעיונות שלהם, חלקם ממני ומאנשי הצוות, וחלקם – מכם – אם תרצו להציע, להשמיע, להביא פעילות, או לבוא לשחק
יהיה כיף !!! כבר כיף
נטע
* * *
טבע סיירות שומרי הגן ונאווה
שמי נאוה, ואני מצטרפת השנה לצוות "מיתר". אני באה מעולם של טבע, סביבה, אדם וכל מה שביניהם. השנה אני מזמינה את הילדים להצטרף אלי להתבוננות ולעשייה בגינה, בבוסתן ובכלל בחצר, ולפעילות "שומרי הגן" ביער סיירות
הפעילות בחצר תתקיים בסדנאות, בהן נשלב עשייה ולמידה ובזמן פתוח בו נעשה פרויקטים שונים ונדאג לתחזוקה. אביא כאן את התכנית הכללית, שודאי תותאם ותגובש יותר עם היכרותי את הילדים


שומרי הגן - סיירות
נצא ליער, נסייר, נשחק, נטפס, נתלכלך, נתבונן, נלמד, נשמע סיפורים ונהיה קצת כמו שבט. נחייה ביער, נדליק מדורה, נחפש עקבות, נלמד להשתמש בחומרים הקיימים ליצירת כלים, נלקט צמחים ואולי גם נלמד קצת על עצמנו. הפעילות תתקיים פעם בשבוע ותתחיל אחרי החגים

סדנת אקולוגיה מעשית
האדם הוא חלק מהטבע. בסדנא זו נחזק את הקשר הזה בדרך של עשייה בעצמנו למען עצמנו ולמען הסביבה. נגדל את הירקות שלנו, נכין לעצמנו אוכל, נבנה בעצמנו בחומרים טבעיים, נתבונן ונלמד את מארג החיים שסביבנו. הסדנא מיועדת לילדים הקטנים יותר ותתקיים פעם בשבוע.


סדנת מים
מים. המים נמצאים בתוכנו ומסביבנו. אנחנו זקוקים להם כדי לחיות. מה זה בעצם מים? מה הופך אותם לכל כך חיוניים לחיים? מי חי במים? מה הקשר בין מים ותרבות? בין מים ואדמה? בין מים ורגשות? מי אחראי על המים
בסדנא זו נעסוק בשאלות אלו ועוד. נחקור את המים, נחוש, נלמד, נשחק, נרגיש, ננסה להבין קצת יותר וגם ניצור פרויקט מעשי שקשור למים
הסדנא מיועדת לילדים הגדולים יותר ותתקיים פעם בשבוע

לסדנאות יש להביא: כובע ובקבוק מים, פנקס עם כריכה קשיחה ועפרון, בחורף- בגדים חמים, מעיל גשם, נעליים שאפשר להתבצבץ איתם ובגדים להחלפה

שתהיה לנו שנה משמעותית ומהנה
נאוה
* * *
עולם של יצירה
השנה התנחלנו, אני וכל חומרי היצירה, במסדרון המואר של מיתר
הממלכה החדשה כוללת שני חדרי יצירה, האחד ישמש את כולנו לסדנאות ולמפגשים עם חומרים, והשני יהיה, למי שיבחר ויתחייב, סדנת יצירה עצמאית ופרטית
המעבר למקום שקט יותר בבית נעשה מתוך רצון לאפשר עבודה שיש בה ריכוז ועומק. אני מקווה שהמיקום החדש יזמן יצירה מתוך כוונה, וכבוד לחומרים, ליצירות וליוצרים האחרים שנמצאים איתי בחדר
בימים בהם אני נמצאת במיתר אני מציעה שתי סדנאות סגורות, ומרכז יצירה פתוח
הסדנאות שבחרתי להביא השנה הן: סדנא לאיור ספרים - נתחיל בהתבוננות בקשרים המיוחדים הנרקמים בין השירים והסיפורים לבין האיור שמלווה אותם בספרים שאנחנו מכירים. נמשיך בהתנסויות שלנו באיור שירים, סיפורים וספרים שלמים, שנבחר או נחבר בעצמנו, בחומרים ובסגנונות שונים
סדנת קישוטים - מתוך התבוננות בבית שלנו, בפינה מסוימת שאותה אני רוצה לייפות, להדגיש, נמצא ונמציא רעיונות ליצירות שיעשו לנו את סביבת החיים שלנו לנעימה, מעניינת ושמחה
בנוסף, כאמור, יש לנו סדנה עצמאית נפרדת, שבה יוכלו להשתמש ילדים המעוניינים במקום שקט ליצירה עצמאית (עם ליווי שלי או בלעדיו) , רק אחרי מפגש איתי והתחייבות אישית לאחריות ולשמירה על הכללים המיוחדים של הסדנה


אני כבר מחכה בהתרגשות רבה לפגוש את הילדים
שנעשה ביחד שנה טובה

רחלי
* * *
חדר קריאה כתיבה

במיתר אין חובת לימודים בשום תחום או נושא. הדבר נובע מאמונה שלנו בסקרנות הטבעית והבריאה של הילדים, שאינה זקוקה בהכרח לתיווך מבוגרים , וכן מתחושה ברורה של חוסר הטעם שיש בלימוד מתוך כפיה. מאידך יש לנו אחריות להציע אפשרויות ללמוד ולהעמיק בנושאים מגוונים, וכן לתמוך תמיכה פעילה וסבילה בילדים העושים את צעדיהם הראשונים ברכישת מיומנויות הקריאה והכתיבה
הצורך ברכישת מיומנויות אלו הוא בסיסי בחברה שלנו, ולכן הוא כמעט טבעי - כל ילד רוצה לקרוא את הארי פוטר או לראות את הסרט עם התרגום, לכתוב SMS או ICQ ולשלוח דוא"ל
הרצון ללימוד יכול להתעורר בשלבים שונים, ועלינו כמבוגרים יש אחריות להיות קשובים לרצון המתעורר לתמוך ולסייע. כמובן שמוטלת עלינו האחריות לשים לב האם הילד אשר כרגע לא קורא וכותב עושה זאת מתוך בחירה או שיש שם התחמקות וקושי נסתר. במידה וזה המצב עלינו לנסות ולסייע לילד להתגבר על הקושי. ילד עם קושי או פחד לא נראים ולא מטופלים סביב נושא הקריאה והכתיבה עלול להיקלע למצוקה ולחוות תסכול רב במעגלים רחבים
השנה אני עומד לפעול בחדר קריאה כתיבה. החדר יהווה מקום תומך לילדים הרוצים ללמוד לקרוא ולכתוב , להתקדם ולהשתפר בקריאה וכתיבה ולשון, וכן כמרכז למידה שמרכז תחומי סדנאות עיוניות
הפעילות בחדר תתבצע במספר כיוונים
- ליווי ועבודה פרטנית עם ילדים
- פעילות חופשית הכוללת דפי עבודה, תשבצים ,אתגרים , חידות
ומגוון פרויקטים הקשורים לקריאה וכתיבה
- סדנאות מובנות שתהיינה מכוונות מלבד לנושא התוכן
שיעלה בהן- לתמיכה ועידוד של הקריאה והכתיבה
להלן הסדנאות שאיתן נפתח את השנה
· טיול בעולם – מסע חקירה של ארצות קרובות ורחוקות
· סיפורי התנ"ך – מתחילים מבראשית
· סיפורי התנ"ך – הקבוצה הותיקה
· קריאת מחזות

אני שמח לקראת ההתמקדות שלי בחדר
ומחכה לשנה מלאת עניין ושמחה.
זאב
* * *

תגובות קוראים הוסף רשומת תגובה



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?